Skip to content
biblioteka sprzedazy w hubspot

Stwórz bibliotekę treści zorientowanej na sprzedaż w HubSpot

Ideą sprzedaży opartej o metodologię Inbound jest edukacja potencjalnych klientów i umożliwienie im prowadzenia dyskusji sprzedażowej.


Rola sprzedawcy polega na dostarczaniu eksperckiej wiedzy, osoby do której zawsze można się zwrócić po poradę. Celem sprzedaży Inbound jest zbudowanie takiego wizerunku Twojej firmy w oczach klientów, aby jawiła się mu jako ekspert w branży. 

 

Treści zorientowane na sprzedaż są ważnym elementem metodologii Inbound. Dzięki nim, będziesz mógł zbadać, które z nich edukują leady w taki sposób, aby zwiększyło się prawdopodobieństwo sprzedaży. Im lepiej wyedukujesz leady, tym szybciej sprzedasz i tym szybciej nowi klienci polecą Cię innym.

 

Badania dotyczące etapów podejmowania decyzji zakupowych pokazują, że 70% zakupionych produktów pochodziło od firm, które już były „na radarze” klienta. Prawie ¾ zakupów dokonywanych było w tych firmach, z którymi klienci byli już zaznajomieni lub o których już słyszeli. 

 

Dobrze przygotowana treść wpłynie znacząco na automatyzację procesu sprzedażowego. Warto w nią zainwestować już na samym początku. 

 

6 pomysłów na treść zorientowaną na sprzedaż

 

  1. Zbuduj bibliotekę spersonalizowanych szablonów e-maili sprzedażowych, które będą odzwierciedlać etapy sprzedaży z punktu widzenia kupującego.
  2. Przygotuj szablon szybkich odpowiedzi na różne scenariusze, np.: gdy ktoś chce umówi się z Tobą na spotkanie przez media społecznościowe, gdy spotkałeś kogoś na wydarzeniu i chcesz wysłać do niego szybką wiadomość e-mail lub jeśli ktoś zadał konkretne pytanie na chacie Twojej strony www. 
  3. Stwórz posty na blogu pokazują klientowi, co się stanie, gdy zostanie Twoim klientem. Opowiedz historię innych klientów, nagraj film i pokaż jak dostarczasz usługi/zaprezentuj produkty, które promujesz.
  4. Zaproś swoich klientów do pomocy w tworzeniu treści, możesz zapraszać m.in. do wywiadów podcastowych, zachęcać do pozostawiania komentarzy na blogu lub wpisów na kanale social media.
  5. Wykorzystaj zebrane dane do tworzenia treści nastawionych na sprzedaż. Zajrzyj do swojego CRM, aby zobaczyć, skąd pochodzi ruch. Jeśli korzystasz z Google Analytics, możesz śledzić słowa kluczowe, jakie wpisują w wyszukiwarkę Twoi potencjalni klienci. Analizuj też ankiety otrzymane od klientów. W ten sposób wygenerujesz mnóstwo świetnych pomysłów na treść sprzedażową.
  6. Przygotuj system do tworzenia pomysłów i inspiracji dla przyszłych treści. Możesz na przykład użyć aplikacji Trello, aby zapisać interesujące linki z mediów społecznościowych. Możesz również skorzystać z narzędzi, takich jak generator pomysłów HubSpot Blog: https://www.hubspot.com/blog-topic-generator.

 

Przeczytaj najlepszy przewodnik po HubSpot Polska.

Pamiętaj: nastawienie na sprzedaż NIE oznacza chwalenia się tym, jak niesamowity jest Twój produkt lub usługa. Zamiast chwalić się, dziel się wartościowymi treściami, edukuj swoich klientów i twórz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie. 

 [Darmowy E-book] Jak zorganizować sprzedaż w CRM?

 

avatar
Specjalizuję się w optymalizacji ścieżki zakupowej Klienta. Dostarczam szkolenia sprzedażowe i prospektingowe z wykorzystaniem HubSpot. Zajmuję się także generowaniem nowego biznesu w AutomateNow. Dzielę się swoją wiedzą poprzez organizację szkoleń HubSpot, a także za pośrednictwem podcastów "H2H Sales Automation". Moją misją jest stymulowanie rozwoju naszych Klientów poprzez wykorzystanie strategii inbound we wszystkich obszarach firmy. Wspólnie przeniesiemy Twoją firmę na najwyższy poziom.