Ideą sprzedaży opartej o metodologię Inbound jest edukacja potencjalnych klientów i umożliwienie im prowadzenia dyskusji sprzedażowej.
Rola sprzedawcy polega na dostarczaniu eksperckiej wiedzy, osoby do której zawsze można się zwrócić po poradę. Celem sprzedaży Inbound jest zbudowanie takiego wizerunku Twojej firmy w oczach klientów, aby jawiła się mu jako ekspert w branży.
Treści zorientowane na sprzedaż są ważnym elementem metodologii Inbound. Dzięki nim, będziesz mógł zbadać, które z nich edukują leady w taki sposób, aby zwiększyło się prawdopodobieństwo sprzedaży. Im lepiej wyedukujesz leady, tym szybciej sprzedasz i tym szybciej nowi klienci polecą Cię innym.
Badania dotyczące etapów podejmowania decyzji zakupowych pokazują, że 70% zakupionych produktów pochodziło od firm, które już były „na radarze” klienta. Prawie ¾ zakupów dokonywanych było w tych firmach, z którymi klienci byli już zaznajomieni lub o których już słyszeli.
Dobrze przygotowana treść wpłynie znacząco na automatyzację procesu sprzedażowego. Warto w nią zainwestować już na samym początku.
6 pomysłów na treść zorientowaną na sprzedaż
- Zbuduj bibliotekę spersonalizowanych szablonów e-maili sprzedażowych, które będą odzwierciedlać etapy sprzedaży z punktu widzenia kupującego.
- Przygotuj szablon szybkich odpowiedzi na różne scenariusze, np.: gdy ktoś chce umówi się z Tobą na spotkanie przez media społecznościowe, gdy spotkałeś kogoś na wydarzeniu i chcesz wysłać do niego szybką wiadomość e-mail lub jeśli ktoś zadał konkretne pytanie na chacie Twojej strony www.
- Stwórz posty na blogu pokazują klientowi, co się stanie, gdy zostanie Twoim klientem. Opowiedz historię innych klientów, nagraj film i pokaż jak dostarczasz usługi/zaprezentuj produkty, które promujesz.
- Zaproś swoich klientów do pomocy w tworzeniu treści, możesz zapraszać m.in. do wywiadów podcastowych, zachęcać do pozostawiania komentarzy na blogu lub wpisów na kanale social media.
- Wykorzystaj zebrane dane do tworzenia treści nastawionych na sprzedaż. Zajrzyj do swojego CRM, aby zobaczyć, skąd pochodzi ruch. Jeśli korzystasz z Google Analytics, możesz śledzić słowa kluczowe, jakie wpisują w wyszukiwarkę Twoi potencjalni klienci. Analizuj też ankiety otrzymane od klientów. W ten sposób wygenerujesz mnóstwo świetnych pomysłów na treść sprzedażową.
- Przygotuj system do tworzenia pomysłów i inspiracji dla przyszłych treści. Możesz na przykład użyć aplikacji Trello, aby zapisać interesujące linki z mediów społecznościowych. Możesz również skorzystać z narzędzi, takich jak generator pomysłów HubSpot Blog: https://www.hubspot.com/blog-topic-generator.
Przeczytaj najlepszy przewodnik po HubSpot Polska.
Pamiętaj: nastawienie na sprzedaż NIE oznacza chwalenia się tym, jak niesamowity jest Twój produkt lub usługa. Zamiast chwalić się, dziel się wartościowymi treściami, edukuj swoich klientów i twórz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.