Przygotowanie procesu sprzedażowego jest kluczowym elementem do osiągnięcia ponadprzeciętnych wyników.
Lecz przygotowanie i zarządzanie procesem sprzedaży Inbound, w tym aktualizacja etapu cyklu życia leada, ulepszanie treści, kwalifikacja leadów, jest czasochłonne. A przecież chodzi o to, aby handlowiec faktycznie sprzedał, a nie zajmował się tylko samym procesem. Rozwiązaniem jest system CRM, który zautomatyzuje Twoją pracę sprzedażową. W ten sposób zaoszczędzisz czas i będziesz mógł przeznaczyć go na budowanie relacji z klientem.
Poniżej przedstawiamy listę wybranych procesów sprzedażowych, które łatwo zautomatyzować w systemie CRM.
Po odwiedzeniu strony przez kontakt zapisany w CRM, sprzedawca otrzymuje e-mail z propozycją zaangażowania do zbudowania relacji. Wyskakujące okienko: umów się ze sprzedawcą. Wiadomo: nikt nie lubi wyskakujących okienek, ale jeśli takie okno pojawi się na konkretnej zakładce na stronie www, na której dany klient spędza więcej czasu, może to pomóc mu w podjęciu decyzji zakupowej. Po wypełnieniu formularza, sprzedawca otrzymuje SMS i oddzwania od razu.
Jeśli często wysyłasz oferty specjalne, to zapewne nie chcesz wysyłać ich do swoich klientów. Warto zautomatyzować proces tworzenia listy klientów, aby móc decydować, którzy z nich powinny otrzymywać dane informacje marketingowe.
Warto zautomatyzować proces przypisania cyklu życia leada, w zależności od zebranych danych w CRM. Np, jeśli lead wypełni dany formularz, wówczas system przypisze dany parametr w CRM.
Pamiętaj: automatyzacja sprzedaży w CRM działa prawidłowo tylko wtedy, kiedy masz w pełni dopracowany proces sprzedażowy w zespole. Każdy Twój pracownik musi rozumieć definicję parametrów aktualizowanych przez CRM.
Pracuj mądrzej, nie ciężej! (Allen F. Morgenstern)