Skip to content
automatyzacja sprzedazy w hubspot

Przykłady automatyzacji sprzedaży w HubSpot CRM

Przygotowanie procesu sprzedażowego jest kluczowym elementem do osiągnięcia ponadprzeciętnych wyników.

Lecz przygotowanie i zarządzanie procesem sprzedaży Inbound, w tym aktualizacja etapu cyklu życia leada, ulepszanie treści, kwalifikacja leadów, jest czasochłonne. A przecież chodzi o to, aby handlowiec faktycznie sprzedał, a nie zajmował się tylko samym procesem. Rozwiązaniem jest system CRM, który zautomatyzuje Twoją pracę sprzedażową. W ten sposób zaoszczędzisz czas i będziesz mógł przeznaczyć go na budowanie relacji z klientem.

 

Poniżej przedstawiamy listę wybranych procesów sprzedażowych, które łatwo zautomatyzować w systemie CRM.

Screenshot 2022-01-16 at 19.27.36

  • Lead odwiedził stronę www z cennikiem

Po odwiedzeniu strony przez kontakt zapisany w CRM, sprzedawca otrzymuje e-mail z propozycją zaangażowania do zbudowania relacji. Wyskakujące okienko: umów się ze sprzedawcą. Wiadomo: nikt nie lubi wyskakujących okienek, ale jeśli takie okno pojawi się na konkretnej zakładce na stronie www, na której dany klient spędza więcej czasu, może to pomóc mu w podjęciu decyzji zakupowej. Po wypełnieniu formularza, sprzedawca otrzymuje SMS i oddzwania od razu. 

  • Ustawienie parametrów dla nowego klienta

Jeśli często wysyłasz oferty specjalne, to zapewne nie chcesz wysyłać ich do swoich klientów. Warto zautomatyzować proces tworzenia listy klientów, aby móc decydować, którzy z nich powinny otrzymywać dane informacje marketingowe. 

  • Aktualizacja etapu cyklu życia leada

 

Warto zautomatyzować proces przypisania cyklu życia leada, w zależności od zebranych danych w CRM. Np, jeśli lead wypełni dany formularz, wówczas system przypisze dany parametr w CRM. 

Pamiętaj: automatyzacja sprzedaży w CRM działa prawidłowo tylko wtedy, kiedy masz w pełni dopracowany proces sprzedażowy w zespole. Każdy Twój pracownik musi rozumieć definicję parametrów aktualizowanych przez CRM.

Pracuj mądrzej, nie ciężej! (Allen F. Morgenstern)

 

New call-to-action

 

avatar
Specjalizuję się w optymalizacji ścieżki zakupowej Klienta. Dostarczam szkolenia sprzedażowe i prospektingowe z wykorzystaniem HubSpot. Zajmuję się także generowaniem nowego biznesu w AutomateNow. Dzielę się swoją wiedzą poprzez organizację szkoleń HubSpot, a także za pośrednictwem podcastów "H2H Sales Automation". Moją misją jest stymulowanie rozwoju naszych Klientów poprzez wykorzystanie strategii inbound we wszystkich obszarach firmy. Wspólnie przeniesiemy Twoją firmę na najwyższy poziom.