HubSpot oferuje 5 subskrypcji (tzw. „Hubs”):
- CRM,
- Sprzedaż,
- Marketing,
- Serwis,
- CMS.
W tym artykule wyjaśnimy różnice pomiędzy licencją sprzedażową, marketingową oraz CMS.
HubSpot – darmowy CRM dla firm
W HubSpot CRM znajdziesz wiele zaawansowanych funkcji, ale skupmy się na kluczowej: możesz bezpłatnie przechwytywać dane swoich Klientów (aż do 1M kontaktów). Dodatkowo możesz wysyłać jednorazowo aż 2 000 wiadomości e-maili do swojej bazy klientów. Jedynym ograniczeniem jest logo HubSpot wyświetlone w stopce e-mail oraz ograniczenia notyfikacji, np., gdy ktoś otworzy e-mail.
Darmowa wersja HubSpot CRM jest idealnym rozwiązaniem dla startupów, konsultantów biznesowych, a także dla osób, które chcą przetestować swój nowy pomysł na biznes.
Oprogramowanie do sprzedaży HubSpot
Oprogramowanie do sprzedaży HubSpot to 3 rodzaje licencji Sales:
- Starter,
- Professional,
- Enterprise.
W HubSpot Starter otrzymujesz licencje na 2 osoby i brak ograniczeń odnośnie powiadomień, możesz stworzyć 2 ścieżki sprzedażowe. Dodatkowo otrzymujesz dostęp do podstawowej automatyzacji sprzedażowej na transakcjach. Możesz również używać wycen handlowych oraz zbierać więcej informacji podczas rezerwacji rozmów handlowych (sales meetings).
Subskrypcja HubSpot Professional obejmuje 5 licencji i zapewnia pełną automatyzację sprzedaży, w tym potężne narzędzie jakim są sekwencje e-mailowe i 15 ścieżek sprzedażowych. W HubSpot Professional możesz stworzyć katalog produktów i masz dostęp do narzędzia Account Based Sales. Dodatkowo sztuczna inteligencja, pomoże Ci w usprawnieniu CRM oraz przeszukiwaniu bazy potencjalnych klientów.
HubSpot Sales Enterprise to najbardziej zaawansowana opcja – bez żadnych ograniczeń, z niestandardowymi obiektami i wraz ze wsparciem zaawansowanej sztucznej inteligencji.
W przypadku oprogramowania do sprzedaży HubSpot nie płacisz za liczbę kontaktów, ale za dostęp do funkcji (licencję).
Oprogramowanie marketingowe HubSpot
W oprogramowanie marketingowym HubSpot także masz do wyboru 3 licencje:
- Starter,
- Professional,
- Enterprise.
Cena, jaką płacisz za licencję jest uzależniona od ilości marketingowych kontaktów, czyli takich, do których aktywnie sprzedajesz.
W licencji Starter, w podstawowej cenie, możesz wysyłać do 1 000 wiadomości e-mail do swoich kontaktów (max 5 wiadomości e-mail na m-c do kontaktu). Dodatkowo otrzymujesz możliwość tworzenia stron docelowych, znika też logo HubSpot z Twoich e-maili i formularzy.
➥ Umów się na darmową konsultację HubSpot
W licencji HubSpot Professional otrzymujesz ogromną ilość narzędzi marketingowych w jednym miejscu, m.in.:
- możliwość publikacji postów w mediach społecznościowych,
- tworzenie bloga,
- tworzenie klastrów SEO,
- hosting video,
- tworzenie przycisków CTA (wezwań do działania),
- tworzenie sekwencji reklamowej na Facebooku,
- tworzenia kalendarza działań marketingowych oraz zaawansowanych funkcji e-mailingowych, np. smart content czy test A/B.
W licencji HubSpot Professional możesz wysyłać ogromną ilość e-maili: 10 x zakontraktowana ilość kontaktów marketingowych.
Licencja HubSpot Enterprise otwiera m.in. możliwość budowania zaawansowanego dostępu do działań marketingowych, w tym np. do content partitioning.
Pamiętaj, że przy wyborze licencji marketingowej warto zwrócić uwagę na to, ile kontaktów będzie miało status marketingowy lub niemarketingowy.
Wskazówka!
Nie warto importować tysięcy kontaktów do bazy. Należy upewnić się, że w bazie znajdują się tylko kontakty na które mamy jakiś plan sprzedażowo-marketingowy. Nie ma sensu zmieniać statusu marketingowego 10 000 kontaktów, które nie przynoszą przychodów w firmie.
Strony www HubSpot
W ramach licencji HubSpot CMS możesz zbudować stronę internetową. W przeciwieństwie do WordPressa, nie musisz martwić się aktualizacją wtyczek lub hostingiem. Wszystko otrzymujesz w ramach jednego planu płatności. Oprócz tego, masz potężne rekomendacje SEO, które pomogą Ci zwiększyć ruch na Twojej stronie www HubSpot.
Najbardziej unikalną cechą stron www postawionych na HubSpot CMS jest tzw. Smart Content. Dzięki funkcji Smart Content, możesz wyświetlać różne treści dla różnych typów segmentów klientów. Załóżmy, że ktoś był na Twojej stronie www i kliknął w przycisk Zobacz cennik. W HubSpot możesz stworzyć listę osób, które przeczytały cennik w ostatnim miesiącu i zmienić sposób, w jaki te konkretne osoby będą widziały stronę www, gdy w przyszłości na nią wrócą.
HubSpot CMS jest oparty na edytorze „przeciągnij i upuść” i to właśnie dlatego określany jest mianem CMS dla marketerów. Nie musisz mieć doświadczenia w kodowaniu, aby tworzyć potężne strony internetowe.
Ile kosztuje strona www HubSpot
W HubSpot CMS również są 3 subskrypcje:
- Starter,
- Professional,
- Enterprise.
Opcja Starter daje możliwość stworzenia prostej strony www do 15 podstron w kilku językach wraz z blogiem. W licencji Professional otrzymujesz Smart Content, brak ograniczeń w podstronach oraz możesz budować klustry SEO. Opcja Enterprise to m.in możliwość budowania zaplecza dla zalogowanych użytkowników.
HubSpot oferuje również Subskrypcję Serwis do zarządzania biletami i ankietami.
Jaką subskrypcję HubSpot wybrać?
Licencja marketingowa i sprzedażowa Professional to podstawowy produkt HubSpot, na który z całą pewnością warto postawić. HubSpot Professional zapewnia potężne narzędzia do automatyzacji większości zadań w biznesie. To narzędzie pomoże Ci zmniejszyć koszty personelu i ostatecznie zwiększyć przychody. Lecz jeśli Twoja firma nie jest gotowa na taką inwestycję, pakiet Starter jest świetnym sposobem na rozpoczęcie. Starter najlepiej sprawdzi się w małych zespołach, które chcą się rozwijać.
Nadal nie wiesz, jaką subskrypcję HubSpot wybrać?
Umów się na rozmowę