Dziesiątki opłaconych szkoleń, tysiące złotych wydane na subskrypcje, reklamy i materiały promocyjne. Nieprzespane noce, odwołane plany wakacyjne i ciągłe oczekiwanie na to, co może się wydarzyć w firmie. Czy nadal uważasz, że to dobrze zainwestowane pieniądze? Czy to wydajne gospodarowanie Twoim czasem? Cyfryzacja w firmie to proces, którego już nic nie zatrzyma. Ten artykuł sprawi, że będziesz w stanie samodzielnie i szczerze odpowiedzieć sobie na powyższe pytania.
Mimo upływu lat wiele firm w dalszym ciągu korzysta z utartej przed laty ścieżki i nie widzi potrzeby wprowadzania do swojej działalności zmian oraz nowych technologii. Niech za przykład posłuży przywiązanie do klasycznego arkusza kalkulacyjnego. Trudno się im dziwić. To program znany i lubiany, stosunkowo prosty w obsłudze, a przede wszystkim szeroko dostępny. Excel stanowi podstawę budowania i prowadzenia baz danych w wielu przedsiębiorstwach.
To, przedstawione w 1985 roku oprogramowanie zaskarbiło sobie sympatię tak wielu osób, że obecnie ciężko jest znaleźć ogłoszenie o pracę, w którym obsługa Excela nie jest wymieniona jako wymóg konieczny.
W latach 90-tych, szczególnie w Polsce, prowadzenie biznesu nie było tak skomplikowane jak dzisiaj. Regularne podsumowanie wyników sprzedażowych przedstawione w kilku tabelkach było wystarczającą ilością informacji aby skutecznie rozpoczynać i zamykać kolejne okresy rozliczeniowe. Jeśli ktoś chciał wówczas wywrzeć większe wrażenie na zarządzie, wystarczyło przygotować kolorowy wykres (najlepiej 3D) i, z nieukrywanym zadowoleniem, omówić go na najbliższym zebraniu.
Jak to się stało, że pomimo tak gwałtownych przemian, związanych bezpośrednio z rozwojem technologii, tak wielu z nas wciąż pozostało przy rozwiązaniach z innej epoki? Dlaczego właściciele firm tak kurczowo trzymają się prostszych sposobów zarządzania?
Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka. Każda zmiana niesie ze sobą ryzyko i trzeba w nią
zainwestować swój czas i pieniądze.
W odpowiednich rękach- oczywiście! Excel pozwala w szybki sposób tworzyć arkusze i wprowadzać różne typy danych, z których później (pod warunkiem, że synchronizujemy pliki w sieci) mogą korzystać zdalnie wszyscy zainteresowani. Praca zbiorowa na tym samym dokumencie jest niewątpliwie dużym ułatwieniem.
Bardziej zaawansowanym użytkownikom przypadną z pewnością do gustu tabele przestawne, dzięki którym można w dowolny sposób prowadzić zestawienia i porównania arkuszy. Wisienką na torcie jest całkiem wygodny system tworzenia raportów i diagramów, które staną się później gwiazdami naszych prezentacji. Warto jednak pamiętać o zastosowanych przy pracy w Excelu oznaczeniach i mocnych punktach naszych arkuszy.
Czasem warto zanotować sobie na boku uproszczoną legendę z opisem, żeby mieć pewność, że pamiętasz co oznacza kolor czerwony, i dlaczego cała kolumna „B” pozostaje nieaktywna.
Szczególnie, gdy w bazie masz już zarejestrowanych kilka tysięcy rekordów. To właśnie w tym miejscu najczęściej pojawia się poważne wyzwanie, któremu trzeba sprostać. Co zrobić kiedy Twoja baza klientów i kontrahentów wymyka się spod kontroli z uwagi na ilość danych? Najlepiej już od początku pamiętać o zgrabnym opisywaniu swoich arkuszy i o wtajemniczeniu we wspomnianą wyżej legendę jeszcze kilku osób w firmie.
Wyobraź sobie, że musisz udać się na bezludną wyspę i wybrać tylko jedno narzędzie, które pozwoli Ci przetrwać. Zabierzesz nóż? Linę? A może solidny, szwajcarski scyzoryk? Ten ostatni będzie na pewno najlepszym wyborem. I właśnie tym jest HubSpot. To zaawansowany ekosystem, zawierający w sobie komplet niezbędnych rozwiązań, które posłużą do automatyzacji wielu procesów w Twojej firmie.
HubSpot jest skalowalnym oprogramowaniem, które zrewolucjonizuje codzienne zadania całych zespołów. Od gromadzenia i zarządzania danymi, przez kontakt i badanie poziomu satysfakcji klientów, aż po sprzedaż oraz obsługę gwarancyjną. To platforma, która pomoże Ci zbudować długotrwałe relacje z klientami i zadba o ich pozytywne nastawienie w stosunku do Twojej firmy. Wszystkie te czynniki przełożą się na rozwój, jakiego być może jeszcze nigdy nie doświadczyłeś, a to zaowocuje zyskiem.
Wspomnieliśmy, że HubSpot to oprogramowanie skalowalne. W praktyce oznacza to, że tylko Ty decydujesz w jakiej kolejności wdrażać następne moduły ekosystemu. Zacznij od darmowego planu i samodzielnie określ jakiej funkcjonalności potrzebujesz najbardziej.
HubSpot CRM to rdzeń platformy, który skupia w sobie wszystkie podstawowe jej funkcje.
Z tego modułu korzystają zazwyczaj wszystkie działy i swobodnie wymieniają się za jego pomocą informacjami o przebiegu pracy z klientem. Znajdują się tu wszystkie kontakty, formularze i dane firm, ale także raporty i analizy dotyczące zachowań klientów. Te ostatnie- informacje o klientach i ich preferencjach- są szczególnie ważne, ponieważ pozwalają poznać oczekiwania i obawy ludzi, z którymi pracujesz. Dzięki temu wiesz co i komu zaproponować, a nawet w jakim momencie to zrobić.
Pierwszy kontakt z klientami to ogromne wyzwanie. Tylko garść najlepszych sprzedawców jest w stanie zrozumieć ich oczekiwania już na tym etapie. Wyobraź sobie jak wyglądałaby praca gdyby każdy sprzedawca był w stanie rozmawiać z klientem jakby znali się latami. Właśnie takie wsparcie sprzedaży zapewnia HubSpot. Dostarcza cenne informacje o preferencjach klientów i podpowiada Twoim zespołom jak je przekuć w zysk.
Sprawny kontakt z klientem przez całą dobę. możliwość połączenia ze sobą wydajności dwóch omawianych tu narzędzi. Przykładowo, jeśli posiadasz aktualnie dane swoich klientów zapisane w Excelu, to HubSpot będzie w stanie powiązać te kontakty z ich ruchem w Twojej firmie. Da Ci to możliwość wyświetlania w formie tabeli chociażby takich informacji jak częstotliwość czytania newsletterów czy czas spędzony w konkretnej zakładce na stronie.
Ciężko jest być zawsze pod telefonem i odpowiadać na wszystkie maile zaraz po ich otrzymaniu. Kontrahenci wymagają Twojej dostępności na okrągło i chcą abyś był dla nich gotowy do działania o każdej porze. Rozwój sztucznej inteligencji w kwestiach takich jak budowanie relacji i dążenie do pozyskania zaufania klientów pozwala obecnie na automatyzację codziennych kontaktów. Moduł o nazwie Service Hub zawiera w sobie narzędzia, które zaoszczędzą czas Twój i Twoich konsultantów.
Będziesz mocno zaskoczony gdy zobaczysz na jak wiele zapytań potrafi odpowiedzieć dobrze skonfigurowany Czat Bot. Taka rozmowa na czacie to również kolejne, cenne informacje o kliencie, które już na etapie działania Bota zostaną przetworzone i wykorzystane do polepszenia jakości usług i podniesienia satysfakcji klienta.
W swojej darmowej wersji, HubSpot CRM pozwala na przechowywanie niezliczonej ilości danych o osobach ważnych z punktu widzenia prowadzenia biznesu.
Opłaty pojawiają się dopiero w przypadku bardziej zaawansowanych funkcji. Sam decydujesz kiedy przyjdzie właściwy moment na upgrade planu. Gdy Twoja firma rośnie w siłę, HubSpot rośnie wraz z nią!
Jak wiele okien programów otwartych jest jednocześnie na Twoim komputerze? Z ilu kart w przeglądarce korzystają Twoi pracownicy podczas wykonywania zadań? Opłacasz jedną, czy dziesięć subskrypcji za usługi, które zapewniają działanie tylko pojedynczej gałęzi biznesu? HubSpot oferuje jedno, kompleksowe rozwiązanie dla wszystkich filarów Twojej firmy. Niech za przykład posłuży moduł Sales Hub. Znajdziesz w nim informacje o skuteczności swoich sprzedawców, wykonasz automatyczne analizy prognozujące i przejrzysz historię transakcji. Sales Hub pozwala również na integrację HubSpota z Twoją skrzynką mailową i zadba o czynności związane z e-mail marketingiem. To właśnie ta wielozadaniowość HubSpota czyni go najbardziej opłacalnym narzędziem do wspierania biznesu na rynku. Oszczędzasz, bo opłacasz jedną subskrypcję. Zyskujesz czas, bo narzędzie zwiększa wydajność firmy.
Jeśli rozwój Twojego biznesu jest dla Ciebie priorytetem to wierzymy, że stale poszukujesz lepszych rozwiązań. HubSpot jest inwestycją, która zwróci się błyskawicznie. Pomyśl o reakcji klientów, którzy w jednej chwili staną przed zupełnie nową jakością Twoich usług. Wyobraź sobie jak mógłbyś zaimponować rzeszy ludzi, dostarczając im standard, jakiego wcześniej nie widzieli. Wszystko to za sprawą implementacji jednego, nowoczesnego ekosystemu, który wpłynie na doświadczanie Twojej działalności.
Brzmi abstrakcyjnie? Wcale nie! Używając zwykłych narzędzi, z których korzystasz od dawna, łatwo jest przegapić wiele istotnych informacji. HubSpot powoduje, że zaczynasz patrzeć na własny biznes z zupełnie nowej perspektywy. Odkrywasz informacje i zależności, które do tej pory wydawały się nieistotne. To właśnie sposób automatycznego przetwarzania danych, oparty na sztucznej inteligencji spowoduje, że Twoja firma nabierze rozpędu i zwiększy swoje zyski.
Dzięki tym zaawansowanym algorytmom będziesz w stanie wykorzystać 100% okazji, jakie przed Tobą staną. Większa automatyzacja to większa wydajność.
A jeśli już przy imponowaniu naszemu otoczeniu jesteśmy to należy w tym miejscu podkreślić strategiczne znaczenie jednego, prostego triku, który w ogromnym stopniu zwiększy Twoje zyski. Trik ten działa w jednym, konkretnym przypadku: gdy chcesz oszacować wartość swojej firmy. Na przykład aby ją sprzedać z dużym zyskiem lub zaprosić do współpracy strategicznego inwestora. Zapamiętaj, że obecnie dużo wyżej wycenia się firmy, które pracują już na jakimś CRMie. Biznes, który został w ten sposób zautomatyzowany jest łakomym kąskiem dla inwestorów i innych przedsiębiorców, ponieważ czas, który to Ty włożyłeś w unowocześnienie interesu nie będzie już pobrany z ich zasobów.
Przy podejmowaniu decyzji o sposobie zarządzania danymi w Twojej firmie powinieneś
wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników. Postaraj się oszacować z jak dużą ilością danych będziesz pracować. Jeżeli dopiero się rozwijasz, lub Twój charakter prowadzonej działalności nie przewiduje współpracy z wieloma kontrahentami jednocześnie to znaczy, że dane, którymi będziesz obracać na pewno uda się przetworzyć w prosty, tradycyjny sposób. Nie ma potrzeby inwestować w rewolucjonizowanie systemu pracy, który ewidentnie dobrze sobie radzi. Duże zmiany i chęć sięgania po nowsze rozwiązania powinny za to być Twoim priorytetem gdy czujesz, że leady zaczynają wymykać się spod kontroli, a Twój najlepszy przedstawiciel kończy właśnie zapełniać jedenasty wizytownik. Przyjrzyj się także swoim zespołom. Myślisz, że ich siła leży w doświadczeniu, opanowaniu i spokoju, czy polega raczej na nieustannej pogoni za wyzwaniami i poszukiwaniu okazji do przypomnienia Ci o swoich umiejętnościach? Pamiętaj, że zespół o tym drugim usposobieniu najpewniej złożony będzie z młodych ludzi, których codzienność wypełniają czaty, reelsy i fotki. Szalona technologia działa na nich jak magnes, a dostojna i opanowana natura tabelek może od siebie odpychać.
Jesteś tu bo świetnie zdajesz sobie sprawę z faktu, że w biznesie nie można stać w miejscu. Polegając tylko na znanych rozwiązaniach zapewnisz sobie, co prawda, trochę spokoju ale czy w ten sposób się rozwiniesz? Uważamy, że droga, która wiedzie do rozwoju Twojej firmy znajduje się na wyciągnięcie ręki. Już dziś, wzorem wielu zagranicznych przedsiębiorstw, możesz zrobić krok w stronę pełnej cyfryzacji procesów, którymi zarządzasz.
Sam zdecydujesz czy to dobry moment na rezygnację ze starych przyzwyczajeń i zrobienie kroku w stronę czegoś nowego. W tym krótkim artykule przedstawiliśmy jedynie garść efektów, które możliwe są do uzyskania poprzez dodanie odrobiny nowoczesności do swojego biznesu. Pamiętaj, że pełna cyfryzacja powoli staje się standardem, a klienci codziennie stawiają przed nami kolejne wyzwania. Jeśli próbowałeś już wielu rzeczy w drodze do rozwoju to może warto spróbować jeszcze jednej?
Ostatecznie, darmowy moduł CRM możesz łatwo przetestować, a jeśli nie spełni Twoich oczekiwań to równie łatwo wyeksportujesz wszystkie ważne dane do Excela.