Najważniejszy wybór masz już za sobą ponieważ chcesz zainwestować w rozwój!
Poniżej przedstawiamy Ranking CRM z naszego punktu widzenia - wdrażamy HubSpot i chcemy Ci pokazać dlaczego uważamy, że jest on systemem godnym wyboru na tle innych, pupularnych rozwiązań - Salesforce oraz Pipedrive.
Odpowiedni system CRM dla firmy to gwarancja zwiększenia wydajności i szansa na większy zysk. Pozwól nam wskazać w tym rankingu crm najważniejsze rzeczy, dzięki którym dokonasz świadomego wyboru. Pokażemy Ci, w jaki sposób wybrać odpowiedni CRM oraz jak zestawiać ze sobą systemy crm, nad którymi się zastanawiasz. Omówimy również walory użytkowe i komercyjne poszczególnych systemów.
Porównanie systemów crm
Ranking systemów CRM dla firm traktuj jak garść podpowiedzi, które sam zinterpretujesz. Zwróć uwagę na cechy systemu, które będą odpowiadać Twoim potrzebom i potrzebom Twojego zespołu.
Kupując oprogramowanie CRM pamiętaj, że dzięki niemu zyskasz zaufanie klientów i zbudujesz nowe relacje. Twój nowy ekosystem będzie pełnił rolę asystenta całego Twojego zespołu. Nie wybieraj więc systemu CRM dla swojej firmy, którego nie będziesz w 100% pewny. Zadawaj sobie pytania i odpowiadaj na nie.
Ustal jakie są Twoje oczekiwania jeszcze przed odczytaniem rankingu. Odpowiedni system CRM sprawdzi się zarówno w mniejszym, jak i dużym przedsiębiorstwie. Ranking CRM pozwoli Ci rozpoznać różnice między CRM dla małej firmy i tym dla dużych organizacji.
Jeśli masz problem z ustaleniem swoich oczekiwań, albo chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego czym jest odpowiedni system CRM to zachęcamy do darmowej konsultacji z naszym zespołem.
Odpowiemy na nurtujące Cię pytania i porozmawiamy o naszej historii pracy na tym oprogramowaniu. Poniższe porównanie CRM bierze pod uwagę dostępne obecnie współczesne systemy crm bazując na rankingu crm.
Zadbaj o najlepszy wybór. Wybierz raz, wybierz na zawsze. Tej kwestii nie możesz zignorować. Przemyślane i świadome wdrożenie systemu CRM wiąże się z migracją ogromnej ilości danych. Potrzebujesz specjalistów, którzy płynnie poprowadzą Cię przez ten proces i sprawią, że praca z systemem stanie się przyjemniejsza.
Pomyśl o wyborze systemu CRM jak o rekrutacji asystenta dla całego zespołu pracowników. Wyobraź sobie ten spokój i bezpieczeństwo jakie daje stabilny i profesjonalny ekosystem CRM (pracownik) na lata.
Na co trzeba zwrócić uwagę porównując system CRM dla firm? Jaki system CRM wybrać?
Najważniejsze jest określenie Twoich potrzeb. Wielkość firmy, jej struktury, ilość pracowników, budżet, sposób komunikacji wewnętrznej to wszystko wskazówki, ułatwiające i definiujące wybór CRM.
Najlepszy system CRM dla średnich przedsiębiorstw znajdzie się w rankingu crm w innym miejscu niż odpowiednia propozycja dla korporacji. Poniżej prezentujemy zestaw gotowych zagadnień, które możesz teraz samodzielnie opracować i spisać wnioski.
W dalszej części artykułu zamieszczamy bezpośrednie porównanie trzech, naszym zdaniem wiodących, systemów CRM dostępnych od ręki w Polsce i za granicą, które- mamy nadzieję - podpowie Ci jaki CRM wybrać.
Decydując się na odpowiednie dla Ciebie i Twojej działalności systemy CRM powinieneś zwrócić uwagę na:
-
Dostępność i wiarygodność platformy na terenie kraju
-
Ilość oferowanych funkcji w danym systemie crm
-
Łatwość wdrożenia
-
Intuicyjny interfejs
-
Prostotę obsługi
-
Krótki czas konfiguracji
-
Ekosystem narzędzi i rozwiązań
-
Cenę oraz sposób naliczania opłat za licencje
-
Opinie osób, które pracują na systemach crm
-
Skalowalność oprogramowania. Czy ten CRM rośnie razem z firmą?
-
Bezpieczeństwo
-
Mobilność i dostęp
-
Usuwanie awarii w wyjątkowych sytuacjach
Czego oczekiwać od najlepszych platform na rynku?
Stawiając na czołówkę dostępnych w Polsce systemów CRM zawsze miej na uwadze ich wszechstronność. CRM dla firmy to właściwe rozwiązanie dla każdego działu Twojej organizacji, który ma styczność z Klientem. Zadbaj o to, aby wybór padł na platformę, która dostarczy odpowiednich narzędzi zarówno marketingowi, jak również sprzedaży i obsłudze klienta. Najlepszy CRM będzie pozwalał na płynny obieg informacji wewnątrz firmy, dając Tobie możliwość kontroli i nadzoru, a pracownikom dodatkowe narzędzia, ułatwiające wykonywanie codziennych zadań. Wszystko to powinno odbywać się w ramach jednej, spójnej bazy danych a najlepiej również w ramach jednego interfejsu.
Pamiętaj, że dobra platforma to taka, która wspomaga działania całej firmy. Miej na uwadze specyfikę poszczególnych jej działów i nie umniejszaj roli zarządzania relacjami.
-
Marketing skorzysta najbardziej na sprawnym zarządzaniu kampaniami i automatyzacji CTA oraz mailingu. Szybka edycja i możliwość wyszukiwania aktywnych działań to kolejne zalety dobrze dobranego CRM-u.
-
Nie możesz też zapominać o integracji wybranego systemu z serwisami społecznościowymi. Dzięki temu proces, który wymaga stałego nadzoru i kontroli Twoich pracowników stanie się od teraz przyjemnością.
-
Sprzedaż doceni szybki dostęp do bazy wiedzy i notatek o klientach, które pozwolą dokonywać lepszych decyzji podczas rozmów i transakcji. Nie możesz także zapominać o takich udogodnieniach jak czat-bot i automatyczne odpowiedzi. Twoi pracownicy z pewnością docenią czas zaoszczędzony w ten sposób na powtarzających się zapytaniach a Ty zauważysz wzrost efektywności ich pracy.
Raportowanie i prowadzenie spotkań z poziomu aplikacji to także świetna funkcjonalność, która charakteryzuje najlepsze w swojej klasie platformy CRM.
Automatyzacja - nowoczesny system CRM wykorzystuje dane ze swojej bazy i automatyzuje procesy marketingowe, proces sprzedaży oraz zadanie związane z obsługą klienta. Oszczędza to czas zespołu, pozwalając się mu skupić na ważniejszych kwestiach.
Twoje finanse i rozliczenia również powinny skorzystać z narzędzi dostępnych w najlepszych ekosystemach. Synchronizuj swoje płatności, twórz reguły dla przelewów i zyskaj podgląd każdej transakcji z poziomu jednej zakładki.
Tworzenie treści to czasochłonne i żmudne zajęcie. Ale z dobrym CRM-em nawet ta praca powinna stać się wydajniejsza. Kontroluj treści umieszczane na stronie i zarządzaj dostępną przestrzenią. Korzystaj z samouczków i podpowiedzi aby stworzyć informacyjną i interaktywną wizytówkę firmy. Jeśli wybrany CRM daje takie możliwości to powinieneś poważnie rozważyć jego szybkie wdrożenie.
Jeśli masz trudności z podjęciem decyzji, postaw na specjalistów.
Ciągle wahasz się i nie jesteś pewien jak dokonać właściwego wyboru?
Migracja danych i pierwsze uruchomienie rzeczywiście mogą być stresujące.
Zaufaj firmie wdrożeniowej, która na co dzień korzystaja z wybranego systemu CRM
i poszukaj profesjonalnych konsultantów, którzy przeprowadzą niezbędne testy oraz konfiguracje systemowe, a co najważniejsze oszczędzą Twój czas i pieniądze wydane na indywidualne szkolenia.
Jak już podkreślaliśmy, porównując oferty dostępne na rynku powinieneś sam przeprowadzić wnikliwą analizę swoich potrzeb. To dzięki niej będziesz w stanie ustalić kolejność podejmowanych przy wdrażaniu systemu kroków.
Oprogramowanie CRM, takie jak na przykład HubSpot CRM pozwala na dostosowanie zakupów do aktualnej sytuacji firmy. Najczęściej wybieraną i polecaną metodą implementacji oprogramowania jest skalowanie. Pozwolenie, aby rosło i rozwijało się ono razem z firmą, której pomaga.
Jeśli szukasz systemu CRM dla małej firmy to powinieneś zacząć od zapoznania się z podstawowymi narzędziami i stopniowo zwiększać ich zakres możliwości przez rozszerzanie abonamentu. To właśnie dlatego trudno jest odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie "ile to będzie kosztować?". Zapewniamy jednak, że jeśli dopasujesz wariant w oparciu o swoje realne potrzeby to każda zainwestowana złotówka zwróci się z nawiązką.
Rekomendacja:
Na rynku systemów CRM jest aktualnie dostępny spory wybór HubSpot, Salesforce oraz Pipedrive to marki, o których mogłeś usłyszeć - to globalni liderzy w wyścigu o palmę pierwszeństwa na rynku oprogramowania CRM. Każde ma swoje unikalne cechy oraz mocne strony.
Nasz wybór i ekosystem, z którego korzystamy od dawna to HubSpot.
Dlaczego? HubSpot to platforma CRM dla firm, która jest oprogramowaniem w pełni skalowalnym, a do tego posiada wyniki, potwierdzające jej skuteczność na wszystkich możliwych obszarach działania. Jej wdrożenie jest przyjemne i szybkie, a sposób działania pozwala na proste przekazywanie informacji o danych funkcjonalnościach kolejnym osobom w firmie. Dzięki temu, nim się zorientujesz, cała organizacja będzie z powodzeniem obsługiwać ten ekosystem.
HubSpot ma najdalej posunięte integracje marketingowe co czyni go potężnym narzędziem w rękach zespołów marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta.
W porównaniu do Salesforce - HubSpot wygrywa przejrzystością interfejsu, łatwością obsługi oraz integracją danych - to dlatego, że system był budowany od początku organicznie a nie jest zlepkiem różnych systemów.
W porównaniu do Pipedrive - HubSpot wygrywa potęgą swoich rozwiązań - jest o wiele bardziej zaawansowanym systemem a swoje funkcje odkrywa wraz ze wzrostem Twojej firmy.
System HubSpot możesz wypróbować całkowcie za darmo, a gdy nadejdzie odpowiedni moment, w dogodnej chwili zmienisz swój plan i rozszerzysz zakres funkcji. To właśnie ta skalowalność, zdolność platformy do dopasowywania się do oczekiwań, jest tutaj ogromną zaletą. Dzięki temu korzystasz tylko z tych udogodnień, których naprawdę potrzebujesz w danej chwili.
Podsumowując - HubSpot wygrywa nasz ranking CRM zostawiając konkurentów daleko w tyle.
Oprócz wspomnianych dużych systemów na rynku jest jeszcze cała mnogość malutkich rozwiązań - często dedykowanych dla branży lub rynku. Pamiętaj, że decydując się na takie rozwiązanie często rozwiązujesz problem TU i TERAZ zamiast zostawić sobie otwartą furtkę do rozwoju w przyszłości.
AutomateNow jest oficjalnym partnerem HubSpot w Polsce - zachęcamy do zapoznania się z historiami firm, którym już pomogliśmy. Pamiętaj, że już ponad 150 tysięcy firm na świecie wybrało HubSpot.