Metoda, precyzja, jasność
J. Dauman to biuro, które zatrudnia biegłych rewidentów oraz doradców biznesowych. Celem działań tych specjalistów jest zapewnienie pomyślności przedsiębiorstwom działającym na rynkach w Wielkiej Brytanii, w pozostałych krajach Europy, a nawet na innych kontynentach. Przedstawiciele biura zwrócili się do nas z prośbą o pomoc w poszukiwaniu nowych klientów.
Księgowi z J. Dauman znani są ze swojej metodyczności oraz dokładności. Jako doradcy biznesowi przedstawiają swoim klientom jasne, w pełni zrozumiałe rozwiązania. Zwrócili się do nas z prośbą o stworzenie lejków sprzedażowych dla czterech różnych usług, które biuro ma w swojej ofercie. Czy możemy dostarczyć im rozwiązań charakteryzujących się własnościami, z jakich od lat firma słynie: metodycznością, dokładnością, jasnością prezentacji?
Na początku zachęciliśmy pracowników J. Daumana, żeby przenieśli wszystkie dane (dotychczas rozproszone w trzech miejscach) do HubSpot, dzięki czemu uzyskają pełny wgląd w relacje z klientami. Staraliśmy się przy tym nauczyć ich samodzielności w posługiwaniu się nowym dla nich narzędziem. A zwłaszcza jednym z jego wymiarów ‒ zrozumieniem procesu sprzedażowego. Zależy nam bowiem na tym, żeby nasi współpracownicy świetnie dawali sobie radę, kiedy nasza pomoc się już zakończy.
Pod naszym nadzorem sprzedawcy J. Daumana stworzyli lejek sprzedażowy, co wkrótce ułatwiło zawieranie transakcji, szczególnie tych powtarzających się najczęściej (choćby wykupywanie na kolejny miesiąc księgowych abonamentów). Wtedy nadszedł czas na stworzenie szablonu emaila: elektronicznego listu, który zawierał treści marketingowe. I również ‒ nowej polityki cookies, aby HubSpot mógł zbierać odpowiednie dane o klientach.
Na koniec przedstawiliśmy „gwiazdę programu”: sekwencję sprzedażową, która pomaga przemienić zimne, ciepłe i gorące leady w przyszłych klientów. Planujemy stworzyć jeszcze bibliotekę produktów i usług biura J. Daumana, a także przepływ pracy (workflow) z nadzieją, że zapewni on w nieodległej przyszłości płynną obsługę klienta. Jedno i drugie może również pomóc w poszerzeniu działalności, we wzbogaceniu biznesowego portfolio.
Piotr Kubałka, założyciel biura J. Daumana:
Poznaliśmy HubSpot dzięki innej firmie. To właśnie ona pomogła nam zrozumieć, w jaki sposób
wykorzystać program do zwiększenia sprzedaży. Zespół AutomateNow poprowadził nas ku uzyskaniu głębszego wglądu, czym jest współpraca z klientem. Potrafimy teraz lepiej rozmawiać ze wszystkimi, których interesują nasze produkty i usługi. Nauczyliśmy się też ustalania właściwych celów na każdym etapie sprzedaży.
Zmniejszenie liczby etapów lejka sprzedażowego (a z punktu widzenia przedsiębiorstwa ‒ stadiów sprzedażowej aktywności), dzięki czemu proces przebiega sprawniej i szybciej. Stworzenie wielu narzędzi ‒ zarówno sprzedażowych, jak i marketingowych ‒ które będzie można używać w przyszłości, w innych projektach firmy. Wśród tych narzędzi znajdują się na przykład szablony listów elektronicznych, strony docelowe i sprzedażowe sekwencje.
Z powodzeniem kontynuujemy współpracę z klientem.
- Wykorzystane licencje HubSpot: Sales Professional, Marketing Starter.
- Liczba pracowników przedsiębiorstwa: ponad 50.
- Lokalizacja: szkolenie prowadzone przez aplikację Zoom oraz wdrożenie HubSpot Sales dla zespołów z Polski i Wielkiej Brytanii (Londyn).
- Branża: finanse.